Siirry sisältöön

Haltuunotto

Yrityksen haltuunotto eli integraatio on keskeinen yrityskaupan jälkeinen vaihe, jossa suunnitelmallinen lähestymistapa on avain onnistumiseen. Ostajan tulee laatia yksityiskohtainen integraatiosuunnitelma, nimetä tiimi, kommunikoida henkilöstölle avoimesti ja huolehtia henkilöstö-, teknologia- ja …

Riskienhallinta

Yritystoimintaan liittyy monenlaisia riskejä, ja yritysjohdon tehtävä on aktiivisesti tunnistaa, hallita ja minimoida niitä. Riskejä voi syntyä monista eri tekijöistä, ja ne voivat vaikuttaa liiketoiminnan taloudelliseen suorituskykyyn, maineeseen ja pitkän …

Kaupan solmiminen

Yrityskaupan kauppasopimuksen käsittely vaatii ostajalta tarkkuutta ja huolellisuutta. Ostajan on tärkeää varmistaa, että kauppasopimus suojaa hänen etujaan ja vastaa hänen odotuksiaan. Oleellisia näkökohtia ovat muun muassa kauppahinta ja maksuehdot, mahdollisesti …

Yrityskulttuurin huomioiminen

Yrityskulttuurin vaaliminen omistajanvaihdoksen aikana on keskeistä liiketoiminnan jatkuvuuden kannalta. Uuden omistajan on tärkeää ymmärtää ja arvostaa yrityksen olemassa olevan kulttuurin vahvuuksia, kuten sen avoimuutta ja innovaatiokykyä. Tehokas viestintä, henkilöstön koulutus …

Mitä teen yrityskaupan jälkeen?

Varsin yleinen yrityksen myymisen este tai ainakin hidaste on, että yrittäjä ei tiedä, mitä hän tekisi omistajanvaihdoksen jälkeen. Vinkkejä eläköityvälle yrittäjälle: Eläköityville yrittäjille työelämästä poistuminen voi olla merkittävä elämänmuutos. Tulevia …

Valmiina keskustelemaan

Kun sopiva ostaja on löytynyt, yritystä koskevat neuvottelut alkavat. Myyjän pitää valmistautua hyvin, jotta neuvottelut etenevät määrätietoisesti ja jouhevasti. Myyjän kannattaa määritellä omistajanvaihdokselle selkeät tavoitteet, kuten mitä hän odottaa omistajanvaihdokselta. …

16 tulosta, sivu 2 / 3