Siirry sisältöön

Riskienhallinta

Yritystoimintaan liittyy monenlaisia riskejä, ja yritysjohdon tehtävä on aktiivisesti tunnistaa, hallita ja minimoida niitä. Riskejä voi syntyä monista eri tekijöistä, ja ne voivat vaikuttaa liiketoiminnan taloudelliseen suorituskykyyn, maineeseen ja pitkän …

Yrityskulttuurin huomioiminen

Yrityskulttuurin vaaliminen omistajanvaihdoksen aikana on keskeistä liiketoiminnan jatkuvuuden kannalta. Uuden omistajan on tärkeää ymmärtää ja arvostaa yrityksen olemassa olevan kulttuurin vahvuuksia, kuten sen avoimuutta ja innovaatiokykyä. Tehokas viestintä, henkilöstön koulutus …

Rahoitus

Rahoituksen hakemiseen tarvitaan kärsivällisyyttä, aikaa ja neuvotteluita. Rahoittajien mukaan hyvät caset saavat aina rahoituksen, mutta millainen on hyvä case? Hyvän rahoituscasen tuntomerkki on realistinen liiketoimintasuunnitelma, joka sisältää tavoitteet, markkina-arvion, kilpailijakartoituksen …

Kaupan solmiminen

Kaupan solmimisessa on aina käytettävä apuna kokenutta asiantuntijaa. Yrityskaupan kauppasopimus on oikeudellinen asiakirja, joka määrittelee kaupan ehdot. Tämä asiakirja on keskeinen väline kaupan toteuttamisessa ja se tulisi laatia huolellisesti ottaen …

Riskienhallinta

Omistajanvaihdokseen liittyy useita riskejä, ja niitä pitää hallita, jotta liiketoiminnan jatkuvuus ja menestys varmistetaan uudelle omistajalle. Tässä on joitain keskeisiä omistajanvaihdokseen liittyviä riskejä ja keinoja niiden hallintaan:

Yrityksen arvo

Yrityksesi arvoon vaikuttavat monet asiat, ja arvonmäärityksessä kannattaa käyttää asiantuntijan apua. Yrityksen arvoon vaikuttavat muun muassa liiketoiminta, varastot, koneet ja laitteet, henkilökunta ja esimerkiksi immateriaalioikeudet. Tärkein arvoon vaikuttava tekijä on …

12 tulosta, sivu 2 / 2