Siirry sisältöön

Toiminnan turvaaminen

Omistajanvaihdos on merkittävä osa yrityksen elinkaarta, ja myyjän aktiivinen rooli voi olla ratkaiseva yrityksen jatkuvuuden turvaamisessa. Vaikka omistajuus vaihtuu, myyjä voi tehdä monia asioita varmistaakseen, että yrityksen siirtyminen uudelle omistajalle …

Yrityskulttuurin huomioiminen

Yrityskulttuurin vaaliminen omistajanvaihdoksen aikana on keskeinen tekijä liiketoiminnan jatkuvuuden kannalta. Uuden omistajan on tärkeää ymmärtää ja arvostaa nykyisen kulttuurin vahvuuksia, kuten esimerkiksi avoimuutta ja innovaatiokykyä. Tehokas viestintä, henkilöstön koulutus ja …

Miten löydän jatkajan?

Monessa tapauksessa ostaja voi löytyä yllättävän läheltä. Ostajaa etsiessä kannattaa miettiä, kuka voisi olla kiinnostunut myytävästä yrityksestä ja miksi. Ostajan voi löytää esimerkiksi omista työntekijöistä, asiakkaista, kilpailijoista, sukulaisista tai muista …

Mistä apua?

Omistajanvaihdokseen on tarjolla monenlaista maksutonta neuvontaa ja maksullista asiantuntija-apua. Matalan kynnyksen neuvontapalvelulla tarkoitetaan maksutonta neuvontaa, joka toteutetaan henkilökohtaisesti. Siihen kuuluu asiakkaan tilannekuvan kartoitus ja suositukset jatkotoimenpiteiksi. On hyvä huomioida, että …

Miten yritys myydään?

Yrityksen myyminen iso päätös ja on hyvä huomioida, että se ei tapahdu hetkessä. Keskimäärin omistajanvaihdos kestää noin kymmenen kuukautta, mutta monessa tapauksessa se voi kestää jopa vuosia. Siksi on tärkeää …

Luopuisinko yrityksestäni?

Yrityksen myyminen tai yritystoiminnan lopettaminen on iso päätös, joka harvoin kypsyy yhdessä yössä.  Siihen liittyy usein monenlaisia tunteita.   On tärkeää lähteä liikkeelle ajoissa, mutta pääasia on lähteä liikkeelle. Yrityksen myyminen …

12 tulosta, sivu 2 / 2