Siirry sisältöön

Haltuunotto

Yrityksen haltuunotto eli integraatio on keskeinen yrityskaupan jälkeinen vaihe, jossa suunnitelmallinen lähestymistapa on avain onnistumiseen. Ostajan tulee laatia yksityiskohtainen integraatiosuunnitelma, nimetä tiimi, kommunikoida henkilöstölle avoimesti ja huolehtia henkilöstö-, teknologia- ja …

Yrityskulttuurin huomioiminen

Yrityskulttuurin vaaliminen omistajanvaihdoksen aikana on keskeistä liiketoiminnan jatkuvuuden kannalta. Uuden omistajan on tärkeää ymmärtää ja arvostaa yrityksen olemassa olevan kulttuurin vahvuuksia, kuten sen avoimuutta ja innovaatiokykyä. Tehokas viestintä, henkilöstön koulutus …

Mistä löydän ostettavan yrityksen?

Myytäviä yrityksiä on julkisessa myynnissä eri kauppapaikoissa ja yritysvälittäjillä sekä ns. hiljaisessa myynnissä. Omalta toivealueelta voi miettiä esimerkiksi kymmenen mielenkiintoista yritystä ja olla näiden omistajiin suoraan yhteydessä ja kysyä, kiinnostaisiko …

Yrityksen ostaminen

Yrityksen ostaminen tarjoaa nopean reitin liiketoiminnan omistajuuteen hyödyntämällä valmiita resursseja ja vakiintunutta asemaa markkinoilla. Ostetun yrityksen valitseminen säästää aikaa ja vähentää käynnistymisriskiä. Yrityksen ostamiseen liittyy paljon yksityiskohtia, joihin ostajan on …

Yrityksen myyntikunto

Yrityksen myyntikunnolla tarkoitetaan yrityksen valmiutta ja houkuttelevuutta omistajanvaihdokseen. Yrityksen myyntikuntoon laittaminen kannattaa aloittaa hyvissä ajoin ja mielellään jo ennen ostajan etsimistä. Parhaassa tapauksessa yritys on aina myyntikunnossa. Potentiaalinen ostaja on …

11 tulosta, sivu 2 / 2