Siirry sisältöön

Riskienhallinta

Yritystoimintaan liittyy monenlaisia riskejä, ja yritysjohdon tehtävä on aktiivisesti tunnistaa, hallita ja minimoida niitä. Riskejä voi syntyä monista eri tekijöistä, ja ne voivat vaikuttaa liiketoiminnan taloudelliseen suorituskykyyn, maineeseen ja pitkän …

Rahoitus

Rahoituksen hakemiseen tarvitaan kärsivällisyyttä, aikaa ja neuvotteluita. Rahoittajien mukaan hyvät caset saavat aina rahoituksen, mutta millainen on hyvä case? Hyvän rahoituscasen tuntomerkki on realistinen liiketoimintasuunnitelma, joka sisältää tavoitteet, markkina-arvion, kilpailijakartoituksen …

Suunnitelmat

Huolellinen suunnittelu on avain onnistuneeseen omistajanvaihdokseen Yrityksen omistajanvaihdos on merkittävä tapahtuma sekä omistuksesta luopuvalle että toimintaa jatkavalle. Onnistunut omistajanvaihdos vaatii huolellista suunnittelua ja myös esimerkiksi verotuksellisten vaikutusten huomioimista. Tässä artikkelissa …

Kaupan solmiminen

Kaupan solmimisessa on aina käytettävä apuna kokenutta asiantuntijaa. Yrityskaupan kauppasopimus on oikeudellinen asiakirja, joka määrittelee kaupan ehdot. Tämä asiakirja on keskeinen väline kaupan toteuttamisessa ja se tulisi laatia huolellisesti ottaen …

Riskienhallinta

Omistajanvaihdokseen liittyy useita riskejä, ja niitä pitää hallita, jotta liiketoiminnan jatkuvuus ja menestys varmistetaan uudelle omistajalle. Tässä on joitain keskeisiä omistajanvaihdokseen liittyviä riskejä ja keinoja niiden hallintaan:

11 tulosta, sivu 2 / 2