Siirry sisältöön

Yrityksen kehittäminen

Yrityksen kehittäminen on jatkuva prosessi, jonka tavoitteena on parantaa liiketoiminnan suorituskykyä, kasvattaa kannattavuutta ja sopeutua muuttuviin markkinaolosuhteisiin. Yrityksen kehittäminen vaatii johdon sitoutumista, resursseja ja jatkuvaa arviointia. Säilyttääkseen kilpailuetunsa yrittäjän on …

Haltuunotto

Yrityksen haltuunotto eli integraatio on keskeinen yrityskaupan jälkeinen vaihe, jossa suunnitelmallinen lähestymistapa on avain onnistumiseen. Ostajan tulee laatia yksityiskohtainen integraatiosuunnitelma, nimetä tiimi, kommunikoida henkilöstölle avoimesti ja huolehtia henkilöstö-, teknologia- ja …

Yrityskulttuurin huomioiminen

Yrityskulttuurin vaaliminen omistajanvaihdoksen aikana on keskeistä liiketoiminnan jatkuvuuden kannalta. Uuden omistajan on tärkeää ymmärtää ja arvostaa yrityksen olemassa olevan kulttuurin vahvuuksia, kuten sen avoimuutta ja innovaatiokykyä. Tehokas viestintä, henkilöstön koulutus …

Suunnitelmat

Huolellinen suunnittelu on avain onnistuneeseen omistajanvaihdokseen Yrityksen omistajanvaihdos on merkittävä tapahtuma sekä omistuksesta luopuvalle että toimintaa jatkavalle. Onnistunut omistajanvaihdos vaatii huolellista suunnittelua ja myös esimerkiksi verotuksellisten vaikutusten huomioimista. Tässä artikkelissa …

Mitä teen yrityskaupan jälkeen?

Varsin yleinen yrityksen myymisen este tai ainakin hidaste on, että yrittäjä ei tiedä, mitä hän tekisi omistajanvaihdoksen jälkeen. Vinkkejä eläköityvälle yrittäjälle: Eläköityville yrittäjille työelämästä poistuminen voi olla merkittävä elämänmuutos. Tulevia …

Yrityksen myyntikunto

Yrityksen myyntikunnolla tarkoitetaan yrityksen valmiutta ja houkuttelevuutta omistajanvaihdokseen. Yrityksen myyntikuntoon laittaminen kannattaa aloittaa hyvissä ajoin ja mielellään jo ennen ostajan etsimistä. Parhaassa tapauksessa yritys on aina myyntikunnossa. Potentiaalinen ostaja on …

14 tulosta, sivu 2 / 3