Siirry sisältöön

Haltuunotto

Yrityksen haltuunotto eli integraatio on keskeinen yrityskaupan jälkeinen vaihe, jossa suunnitelmallinen lähestymistapa on avain onnistumiseen. Ostajan tulee laatia yksityiskohtainen integraatiosuunnitelma, nimetä tiimi, kommunikoida henkilöstölle avoimesti ja huolehtia henkilöstö-, teknologia- ja …

Yrityskulttuurin huomioiminen

Yrityskulttuurin vaaliminen omistajanvaihdoksen aikana on keskeistä liiketoiminnan jatkuvuuden kannalta. Uuden omistajan on tärkeää ymmärtää ja arvostaa yrityksen olemassa olevan kulttuurin vahvuuksia, kuten sen avoimuutta ja innovaatiokykyä. Tehokas viestintä, henkilöstön koulutus …

Toiminnan turvaaminen

Omistajanvaihdos on merkittävä osa yrityksen elinkaarta, ja myyjän aktiivinen rooli voi olla ratkaiseva yrityksen jatkuvuuden turvaamisessa. Vaikka omistajuus vaihtuu, myyjä voi tehdä monia asioita varmistaakseen, että yrityksen siirtyminen uudelle omistajalle …

Miten löydän jatkajan?

Monessa tapauksessa ostaja voi löytyä yllättävän läheltä. Ostajaa etsiessä kannattaa miettiä, kuka voisi olla kiinnostunut myytävästä yrityksestä ja miksi. Ostajan voi löytää esimerkiksi omista työntekijöistä, asiakkaista, kilpailijoista, sukulaisista tai muista …

Miten yritys myydään?

Yrityksen myyminen iso päätös ja on hyvä huomioida, että se ei tapahdu hetkessä. Keskimäärin omistajanvaihdos kestää noin kymmenen kuukautta, mutta monessa tapauksessa se voi kestää jopa vuosia. Siksi on tärkeää …

Luopuisinko yrityksestäni?

Yrityksen myyminen tai yritystoiminnan lopettaminen on iso päätös, joka harvoin kypsyy yhdessä yössä.  Siihen liittyy usein monenlaisia tunteita.   On tärkeää lähteä liikkeelle ajoissa, mutta pääasia on lähteä liikkeelle. Yrityksen myyminen …

19 tulosta, sivu 3 / 4